Zábrany pro gastropody

01/02/2018 00:00: 00
Datum ukončení
27/09/2018 00:00:00
Klíčová slova

Plažáci, slimáci, hlemýždi, kontrola, bariéry, IPM

Problém

Slimáci a hlemýždi jsou hlavním problémem pro domácí zahradníky a jsou obecně nejčastějším dotazem na škůdce, který tým RHS Gardening Advice obdržel.

Many home gardeners choose to minimise pesticide use and, as such, barriers and repellents to gastropod damage are often suggested in gardening publications and discussions. For some barriers such as copper and copper salts, a number of scientific studies have demonstrated their efficacy in the lab, but there have been fewer field realistic tests. Several barriers, such as egg shells and bark mulch have not been studied scientifically.

Přístup

Experiment byl proveden v Field Research Facility v RHS Wisley. Rostlina použitá v experimentu byla oblíbená plži, hlávkový salát, a experiment hodnotil účinnost následujících bariér a repelentů pro plže: zem

• No treatment

• Copper tape around pots and collars in the ground

• Ostrá zahradnická drť

• Mulč z borové kůry

• Vlněné pelety

• Vaječné skořápky – umyté, vysušené a rozdrcené nahrubo

Plot layout figure Tato ošetření byla testována za dvou různých podmínek růstu; v květináčích na malé terase a ve vyvýšeném zeleninovém záhonu. Tyto dvě podmínky byly vybrány, protože se jedná o běžné pěstební podmínky a očekávali jsme, že při použití tímto způsobem mohou mít bariéry různé účinky. Experiment měl devět replikovaných bloků, z nichž každý sestával ze spárované terasy a postele. Pořadí ošetření bylo randomizováno v rámci každého bloku. Saláty byly pěstovány pod sklem, tři rostliny v květináči o objemu 2 l a poté umístěny nebo vysazeny.

Všechny bariéry byly aplikovány buď podle pokynů výrobců, nebo podle konsenzu zahradnických znalostí. Látky byly obecně aplikovány v souvislém kruhu kolem rostliny (uvnitř okraje květináče a v ekvivalentním kruhu na rostliny v zemi). Měď byla nanesena jako fóliová páska na vnější stranu květináčů a měděné objímky byly umístěny kolem rostlin v zemi.

Saláty byly udržovány dobře napojeny a krmeny, pokud vykazovaly známky nedostatku živin.

Každý týden po dobu šesti týdnů byly rostliny hodnoceny a na základě vizuálního hodnocení jim bylo přiděleno skóre poškození a spočítán počet poškozených listů. Na konci tohoto období byly saláty sklizeny a poškození bylo podrobně posouzeno pomocí měřiče listové plochy, který změřil plochu poškozených a nepoškozených listů. Nakonec byly listy vysušeny, takže suchá hmota mohla být zaznamenána jako míra výtěžku.

Cíle

Testováním řady překážek v květináčích i na zemi tato studie významně přispěla k literatuře týkající se hubení plžů a umožnila RHS aktualizovat rady, které poskytuje domácí zahradníci ohledně toho, které produkty a látky jsou účinné.

Přínosy pro zahrádkáře

Tento experiment začal poskytovat důkazy o tom, které zábrany pro plže jsou účinné v domácích zahradách. RHS také mohla aktualizovat rady uvedené na svých webových stránkách a prostřednictvím služby Garden Advice pro členy.

Shrnutí výsledků

Výsledky tohoto experimentu budou publikovány ve vědeckém článku a články budou napsány pro The Garden a další zahradnický tisk. Naše nové znalosti využijeme k aktualizaci rad, které poskytujeme zahradníkům.

Další informace

Rady týkající se slimáků
Rady týkající se hlemýžďů
Integrated Gastropod management – další projekt v tomto tématu výzkumu

The Royal Horticultural Society je přední zahradnická charita ve Spojeném království. Naším cílem je obohatit život každého prostřednictvím rostlin a učinit Spojené království zelenějším a krásnějším místem.